15 کیلومتر تونل مترو در خطوط 6،3 و 7 در سال 90 احداث شد / خط 4 از میدان آزادی تا ایستگاه ارم سبز
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

مهندس هابیل درویش درگفتگو با خبرنگار"تهران سما " با بیان این مطلب اظهار کرد : در سال 90 ایستگاه‌های شیخ الرئیس، شهید حبیب‌الله، پیروزی و استاد معین از خط 4 مترو راه اندازی شد.همچنین حدود 2 کیلومتراز خطوط مترو به انضمام یک ایستگاه ازبخش جنوبی و نیز حدود 2 کیلومتر با یک ایستگاه ویژه در شمالی‌ترین بخش خط یک پیش از موعد مقرر و با موفقیت به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد : در بخش غربی خط 4 مترو از میدان آزادی تا ارم سبز در تقاطع با خط 5 به طول حدود 4 کیلومتر که تست گرم این بخش هم در اواخر سال 90 با موفقیت انجام گرفت، هم اکنون آماده بهره برداری رسمی‌ است .

درویش تصریح کرد: همچنین در بخش زیر ساخت ،ساخت 15 کیلومتر تونل آماده ریل‌گذاری از خطوط 3،6و 7 مترو که در سال‌های آینده پس از تکمیل ایستگاه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت که قابل توجه است .

وی افزود: درحال حاضر 4 دستگاه حفار تی‌بی‌ام به‌صورت همزمان در مسیرهای دردست ساخت مترو مشغول فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که بخش میانی خط 3 مترو از چهارراه ولی‌عصر (عج) تا مصلای تهران به طول 7 کیلومتر با 2 ایستگاه شهید دکتر بهشتی و چهارراه ولی‌عصر (عج) مقرر بود تا پایان سال 90 به بهره برداری برسد که به علت عدم امکان انجام فاینانس و عدم تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی و همچنین عدم تخصیص 100 درصدی اعتبارات مصوب و با توجه به نواسانات به ‌وجود آمده در  ارز این پروژه ها به تاخیر افتاد گفت: با وجود مشکلات در ین بخش ، باتلاش شبانه‌روزی پرسنل شرکت مترو این بخش نیز به‌زودی و با اندکی تاخیر راه ‌اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با اشاره به ورود 388 دستگاه واگن به کشور در سال 1390 گفت: سال گذشته همچنین رکورد احداث تونل مکانیزه در ایران بود.

درویش در پایان تاکید کرد: تکمیل خط 4 مترو و اتصال آن به خط تهران- کرج، راه اندازی آخرین ایستگاه‌ها از توسعه شمالی و جنوبی خط یک و ساخت تونل‌ها و ایستگاه‌های خط 3 در دوبخش مرکزی و جنوبی ، تداوم عملیات ساخت خط هفت در دو بخش غربی و شرقی با استفاده از دستگاه‌های حفار اتوماتیک TBM و آغاز عملیات اجرایی خط 6 و ساخت بخشی از تونل‌های آن برخی از فعالیت های مترو در سال 90 بوده است .
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 26 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب